Zagreb uvodi električne autobuse i ubrzano gradi održivi javni prijevoz

Uvođenjem prvog električnog autobusa na liniji 113 Ljubljanica–Jarun, Grad Zagreb i Zagrebački električni tramvaj (ZET) započeli su novu fazu razvoja održive mobilnosti. Električni autobus, model IVECO Crossway, predstavlja prvo takvo vozilo u hrvatskom sustavu javnog gradskog prijevoza, a u dolasku su još tri vozila iste klase. Opremljen modernim rješenjima poput klimatizacije, rampi za osobe s invaliditetom, USB priključaka i video nadzora, vozilo ne ispušta štetne emisije i značajno je tiše od konvencionalnih autobusa.

Paralelno s tim iskorakom, Grad Zagreb je nabavlja dodatnih 70 električnih autobusa, podijeljenih u tri skupine: 33 klasična električna autobusa, 29 zglobnih električnih autobusa i 8 midi autobusa.

Ukupna vrijednost ovog ulaganja procjenjuje se na 50 milijuna eura, od čega se 90% planira financirati putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).

ZET će prijavu na natječaj podnijeti do 30. svibnja, a očekuje se da će prvih 62 autobusa biti isporučeni do listopada 2026.

Novi autobusi bit će opremljeni najnaprednijim sustavima za praćenje i upravljanje prometom – uključujući sustave za brojanje putnika, naplatu karata, telematiku, klimatizaciju i visoku energetsku učinkovitost. Planirani minimalni doseg po punjenju iznosi 300 km za klasične i zglobne te 200 km za midi autobuse, čime se osigurava njihova pouzdanost u svakodnevnom prometu.

Ova ulaganja dio su šire strategije kojom Grad Zagreb sustavno ulaže u modernizaciju javnog prijevoza, smanjenje emisija stakleničkih plinova i usklađivanje s ciljevima klimatske neutralnosti do 2030. godine. Zajedno s projektima solarizacije javnih zgrada, razvojem biciklističke infrastrukture i digitalnim alatima dostupnima kroz Zagrebački energetski centar (ZEC), elektrifikacija autobusnog voznog parka potvrđuje usmjerenost Grada prema pravednoj i zelenoj tranziciji.